Arbeidsmarkt communicatie volgens Social Circus
Annemieke Hoogendoorn • 23 augustus 2019

Arbeidsmarktcommunicatie is essentieel voor het aantrekken en behouden van talent
Millennials aantrekken
Nu de meeste babyboomers van de werkvloer zijn verdwenen, nemen de millennials (geboren tussen 1980 en 2000) het over. Met kwaliteiten als hoog opgeleid, tech savvy, flexibel, zelfverzekerd, energiek, zijn ze een must voor iedereen die met de tijd mee wil gaan en winstgevend wil blijven.
Om dit talent aan te trekken en te behouden, is het belangrijk om in te spelen op de wensen van de millennial. Meer nog dan een goed salaris, kiest deze jongere generatie voor geluk op de werkvloer. Een gezonde werk-privé balans, een goed imago van de werkgever en een fijne bedrijfscultuur staan bovenaan het wensenlijstje.
Versterken bedrijfsimago
Zet jezelf daarom neer als aantrekkelijke werkgever en werk aan je bedrijfsimago. Arbeidsmarktcommunicatie kan je hierbij helpen.
“Arbeidsmarktcommunicatie is het structureel communiceren naar de interne en externe arbeidsmarktdoelgroepen met als doel het werven van nieuwe medewerkers en het contact onderhouden met huidige, potentiële en oud-medewerkers”.
Denk bijvoorbeeld aan een werken-bij website en laat je bedrijfscultuur, medewerkers en werkomgeving zien in je communicatie-uitingen.
“Wacht niet tot je personeel zoekt of er personeel weggaat, maar zorg dat arbeidsmarktcommunicatie een geïntegreerd onderdeel is in je marketingmix”.
Wervingscampagne
Heb je nu een vacature en krijg je niet de juiste reacties? Zet dan een wervingscampagne in en vind snel de juiste kandidaat.
Contact
Wil je meer weten over hoe jij arbeidsmarktcommunicatie kan inzetten voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met annemieke@socialcircus.nl of vul onderstaand contact formulier in.
Vragen? neem contact met ons op.
Wil je dit bericht delen via:
Over welk onderwerp wil je blogs lezen?

Kennismaken?
Tijd voor een kop koffie? De kennismaking is laagdrempelig en geeft snel duidelijkheid of wij u kunnen helpen!