Scheidingsmediator Claudia kiest voor Social Circus
Ook meer klanten als coach?
Social Circus kan je helpen in 6 stappen

Wil jij als coach meer online klanten aantrekken, net zoals scheidingsmediator Claudia Cornelissen?
Bij Social Circus helpen we bedrijven met gerichte SEA-campagnes om hun zichtbaarheid te vergroten en nieuwe leads te genereren. Hieronder leggen we de stappen uit die we samen met onze klanten doorlopen om online succes te bereiken.
Stap 1: Strategie en Doelstellingen
We starten altijd met een grondige analyse van jouw bedrijf, jouw doelen en jouw doelgroep. In het geval van Claudia Cornelissen hebben we twee workshops georganiseerd om te bepalen hoeveel klanten ze aankan, hoeveel leads we per maand moeten aanleveren, wat de mediakosten hiervoor zijn en wat haar onderscheidend maakt in de markt. Deze strategische basis zorgt ervoor dat we gericht aan de slag gaan en de juiste focus hebben.
Stap 2: Concurrentieonderzoek en Zoekwoordenanalyse
Om effectief te adverteren is het belangrijk te weten waar jouw concurrenten mee bezig zijn en hoe je je kunt onderscheiden. We kijken naar de sterke en zwakke punten van jouw concurrenten en zoeken de zoekwoorden waarop jouw doelgroep zoekt. Voor Claudia hebben we ons o.a. gericht op zoekwoorden zoals "hulp bij scheiding" en "scheiden met kinderen" om precies de juiste mensen te bereiken.
Stap 3: Optimalisatie van de Landingspagina
Een goed presterende Google Ads-campagne staat of valt met een sterke landingspagina. Samen met de klant zorgen we ervoor dat de pagina duidelijk en overtuigend is, zodat bezoekers worden gerustgesteld en snel actie ondernemen. In Claudia's geval voegden we een eenvoudig contactformulier toe en zorgden we ervoor dat de website vertrouwen uitstraalde voor potentiële klanten.
Stap 4: Google Ads Campagne opzetten
Na het bepalen van de zoekwoorden en het optimaliseren van de landingspagina, zetten we de Google Ads-campagne op. We richten ons op specifieke zoekopdrachten van jouw doelgroep en zorgen dat jouw advertentie bovenaan de zoekresultaten verschijnt. Voor Claudia's praktijk hebben we de advertenties dagelijks geoptimaliseerd om zoveel mogelijk kwalitatieve leads te genereren. Het is vooral belangrijk om goed te monitoren waar de leads vandaan komen en de Consent Mode ook goed te zetten op de website. Door de nieuwe AVG wetgeving is het steeds lastiger om de data die Google verzameld ook goed te gebruiken om het Google ads account te optimaliseren.
Stap 5: Optimalisatie en Monitoring
Onze taak houdt niet op na de lancering van de campagne. We volgen de prestaties van jouw advertenties op de voet en optimaliseren dagelijks om de resultaten te verbeteren. Via een maandelijks redactie-overleg kijken we samen met jou naar wat werkt en waar we kunnen bijsturen. Zo blijft de campagne effectief en groeien de resultaten mee met jouw doelen. Meestal na 6 tot 8 maanden kunnen we het maandelijks overleg naar 1x per 2 maanden terugschroeven.
Stap 6: Groei naar Organisch Succes
Hoewel SEA zorgt voor snelle resultaten, werken we parallel ook aan de organische vindbaarheid van jouw website. Op deze manier creëer je een stabiele stroom aan bezoekers, zelfs zonder advertentiekosten. Dit deden we ook voor Claudia, zodat ze op de lange termijn organisch goed vindbaar blijft in het Gooi als scheidingscoach.
Klaar om Online te Groeien?
Wil jij ook online meer klanten werven met een effectieve SEA-strategie? Neem contact op met Social Circus en ontdek hoe wij jouw bedrijf kunnen laten groeien met een resultaatgerichte aanpak.
Wil je dit bericht delen via:
Over welk onderwerp wil je blogs lezen?

Kennismaken?
Tijd voor een kop koffie? De kennismaking is laagdrempelig en geeft snel duidelijkheid of wij u kunnen helpen!