Marketing automation uitbesteden?

Je doelgroep (publiek) bereiken en te binden aan je merk, dat is onze specialiteit. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun klantcontacten zoveel mogelijk te automatiseren. Wij zijn specialist in het opzetten van Marketing automation richting doelgroepen. Social Circus kan de automation strategie opzetten, uitvoeren en optimaliseren. Als in een trapeze-act, naadloos aansluitend op de merkwaarden, de wensen van de consument én met een duidelijk doel voor ogen.

Contact

Veelgestelde vragen over marketing automation

  • Hoe zet je Marketing automation op?

    Ruwweg zijn er 6 stappen om de marketing automation effectief op te zetten.

    1. Doelgroepen identificeren & customer journeys uitwerken
    2. Automatiseren van taken (emails, website pagina's, formulieren, betaalsystemen)
    3. Content ontwikkeling per doelgroep en klantfase
    4. Marketing automations uitvoeren
    5. Sales funnel optimaliseren
    6. Leads scoren en conversies verbeteren
  • Wat zijn de voordelen van Marketing Automation?

    Tijd besparen door automatisering


    Wanneer je marketing automation optimaal inzet, kan het je veel tijd besparen doordat het repetitieve klussen kan automatiseren. Echter moet je wel tijd steken in het ontdekken hoe het werkt en bedenken van wat je wilt doen. Het opdoen van de bovengenoemde specialistische kennis vergt tijd. Daarnaast is het schrijven van content een belangrijk onderdeel binnen marketing automation. Je hebt namelijk content nodig om aan te bieden, wil je de leads opwarmen. Social Circus helpt hier graag mee.

Gratis whitepaper

Over inbound marketing en  marketing automation

Inbound marketing is het buzz woord in de marketing industrie van de afgelopen jaren. Inbound marketing staat voor, gebruik maken van de mogelijkheden die er nu zijn om een connectie te maken met je doelgroep.  Marketing was altijd een push, eenrichtingsverkeer, het zenden van informatie zonder het gesprek aan te gaan. Door de opkomst van internet en social media platformen heb je als organisatie de mogelijkheid om het gesprek aan te gaan met je doelgroep en een connectie te maken. Deze manier van werken is voor veel B2B bedrijven nieuw. Het is zoeken naar het juiste platform en welke boodschap je waar verteld. Welke informatie deel je, wat geef je weg en hoe gaat je doelgroep je vinden in het uitdijende universum dat internet heet. Verder lezen? download dan de gratis whitepaper

Download 'm nu

Vul je gegevens in en download

Aanmelden voor onze nieuwsbrief
Share by: