Naast het gewone pinnen zijn er als bedrijf meerdere opties om je te onderscheiden op Pinterest. Zo zijn er verschillende type pins die meer informatie meegeven aan je producten op Pinterest.
1. Rich Pins
Rich Pins bieden meer context door extra informatie direct op een pin weer te geven. Er zijn vier soorten Rich Pins: app, product, recept en artikel pins.
• Product Pins maken winkelen eenvoudiger. Ze omvatten o.a. prijzen en waar een product gekocht kan worden.
• Recept Pins geven je direct informatie over: ingrediënten, kooktijden en portiegroottes van een recept.
• Artikel Pins helpen Pinners verhalen te bewaren die voor hen van belang zijn. Elke Artikel Pin toont een kop, de auteur en een beschrijving van het verhaal.
• De App Pin tot slot toont de installatieknop voor een app. Dit zorgt ervoor dat Pinners een app kunnen downloaden zonder Pinterest te verlaten.
2. Buyable-, sponsored pins
Sponsored pins geven je de mogelijkheid je beste pins te promoten en ervoor te zorgen dat ze op de meest relevante plekken verschijnen. De Buyable pin gaat een stap verder dan de product pin. Deze pin geeft pinners de mogelijkheid jouw product direct te kopen zonder Pinterest te verlaten.
Tot slot mijn favoriete pin, de Shop the Look pin. Met deze pin kunnen pinners producten vinden en kopen in de mode- en woondecoratieborden zonder Pinterest te verlaten.
Zoals ik eerder aangaf zijn vrouwen de drijvende kracht achter Pinterest en dat is een interessant gegeven,. Vrouwen hebben over het algemeen de macht over de portemonnee in een gemiddeld huishouden. 70 procent van de aankopen wordt gedaan door vrouwen. En daar kun je als bedrijf op Pinterest van profiteren.