Online adverteren voor SkinSensible


Bas Westerbeek • dec. 02, 2020

Nieuwe klanten werven voor een cosmetische kliniek

Hoe werf je nieuwe klanten voor een Cosmetische kliniek in Amsterdam?

Het is niet eenvoudig om direct veel nieuwe klanten te werven voor een privé kliniek in Amsterdam. Dat kost tijd, geduld, focus en veel, heel veel inspanning. Zo ook bij SkinSensible, een prachtige kliniek in September 2020 geopend in het Centrum van Amsterdam , vlakbij de IJ tunnel. Bekijk hun website via deze link

Hoe zijn we gestart?

SkinSensible heeft Social Circus gevraagd om de online advertising vorm te gaan geven. De website en merkgedachte waren al voor een groot gedeelte ingevuld. Allereerst ben ik met de klant het true story canvas model gaan invullen. Hierbij stel ik kritische vragen over het bedrijf, de personen achter het bedrijf en de klanten van het bedrijf. Daarnaast gaan we dieper in op de producten die geleverd worden. Deze scan geeft vrij snel een eerste indruk van de uitdagingen en bijzonderheden van de klant. Normaal gesproken zou ik daarna via meerdere workshops nog meer inzichten op detail niveau gaan verzamelen over de redenen om voor SkinSensible te kiezen. Klantprofielen opstellen (buyers profiles), tone of voice bepalen en de beeldtaal vastleggen. Ik heb wel een kort projectplan gemaakt met de doelstellingen en verwachte resultaten. Omdat het een nieuw bedrijf is, dat nog geen klantgeschiedenis heeft opgebouwd maakt het wel wat lastiger om realistische inschattingen te maken van de verwachte resultaten. Zeker bij online communicatie is het ook een kwestie van testen, leren, bijsturen en opnieuw testen.  Zo zijn we dan ook uiteindelijk begonnen bij SkinSensible.


Google ads campagne

Het goed inrichten van de Google ads campagnes, de juiste zoekwoorden vinden en daarmee de advertising opstarten is altijd leuk om te doen. Je hoopt natuurlijk direct resultaat te zien, maar over het algemeen duurt dat toch een paar weken. Rustig bijsturen, finetunen, betere landingspagina's maken op basis van zoektermen en informatie die klanten zoeken is wel belangrijk.

Facebook en Instagram Advertising

Ook via Social media is het natuurlijk mogelijk om engagement te krijgen met je doelgroep. Ga het gesprek aan, beantwoord vragen, wees open en eerlijk en zorg dat de klant zich welkom voelt om contact met je op te nemen. Zorg voor verbinding met je fans en deel die ervaringen met anderen.

Een landingspagina op de website die werkt

Wanneer de "vreemdeling" , een persoon die jouw bedrijf of product nog niet kent, op de advertentie klikt komt hij op je landingspagina waar direct de informatie te vinden is die hij of zij zoekt. Het inrichten van de landingspagina is essentieel voor succes. Wij helpen onze klanten daarbij. In dit geval werkt SkinSensible samen met een eigen vormgever die ook de website heeft gemaakt. We hebben haar uitvoerig verteld hoe de pagina zo in te richten dat de klant kan vinden wat hij zoekt.

De resultaten

Uiteindelijk gaat het om 1 ding en dat is resultaat. Binnen 1 maand heeft SkinSensible diverse nieuwe klanten aan zich kunnen verbinden en staan de campagnes online te draaien en zijn ze geoptimaliseerd. De campagne is ook opgesplitst in kleinere minicampagnes met eigen unieke landingspagina's. Zodat de kans nog groter is dat de klant de juiste informatie krijgt die hij zoekt en daarmee de kans dus nog groter is dat hij contact gaat opnemen met SkinSensible. Nu is het zaak om de online campagnes te blijven optimaliseren en te blijven zoeken naar andere inzichten om nieuwe klanten te werven. Inhoudelijk kan ik hier niet veel meer via deze wijze over vertellen, maar ik kan u verzekeren dat SkinSensible langzaam maar zeker een groeipad aan het bewandelen is waarmee ze focus krijgen in hun manier van communiceren met de klanten waarbij de fans van het merk centraal staan en dat verder uitgebouwd gaat worden. Ik vertel u hier graag meer over in een persoonlijk gesprek.

Wilt u ook een online campagne voor uw bedrijf samen met ons ontwikkelen?

Neem dan contact op met Bas Westerbeek van Social Circus

Wil je dit bericht delen via:

Over welk onderwerp wil je blogs lezen?


door bas 28 feb., 2024
Online groeien met de hulp van de SEO/SEA expert van Social Circus
SEA en SEO freelancer van DeVerfspuiter.com
door bas 08 feb., 2024
De Verfspuiter.com heeft een online marketeer die zorgt voor de online strategie, website beheer en de SEO en SEA aanpak. Lees over de resultaten en wie weet wilt u ook kennismaken met deze Freelance marketeer van Social Circus
SEO gaat voor bedrijven veranderen met de lancering van de nieuwe zoekmachine Google SGE.
door Bas Westerbeek 15 dec., 2023
De SEO veranderingen in 2024 zijn groot, na de introductie van de nieuwe zoekmachine Google SGE. Is organische vindbaarheid ook in de toekomst belangrijk voor jouw website en bedrijf? Lees dan dit artikel over Google SGE en de impact op SEO.
Website gemaakt voor Medical Biochemistry
door Bas Westerbeek 09 nov., 2023
Een blog en portfolio website kunt u door Social Circus laten maken. Wij maken de website en u kunt de website daarna eenvoudig zelf beheren. Bekijk de website van Medical Biochemistry uit Amsterdam
7 SEO tips voor winkeliers en lokale ondernemers
door bas 16 okt., 2023
Wil jij online, via de website, meer klanten aantrekken en heb je een winkel of bedrijfspand in een dorp of stad? Lokale SEO (organisch beter gevonden worden via Google) is beslist van groot belang voor de groei van je bedrijf. Het kan dan handig zijn om de checken of je de juiste stappen hebt genomen.
Meer Social Circus Blogs
Het marketing freelancers team van Social Circus

Kennismaken?

Tijd voor een kop koffie? De kennismaking is laagdrempelig en geeft snel duidelijkheid of wij u kunnen helpen!

Share by: