Hoe hou je de kwaliteit van content hoog?
Annemieke Hoogendoorn • 1 oktober 2019
Gebruik een social media planning tool als Hootsuite of Buffer om je online content in te plannen. Dit is efficiënter dan steeds voor iedere post tijd te moeten vrijmaken. Daarnaast is het op deze manier makkelijker om een eenduidige lijn te bepalen in je posts en blijft je kwaliteit van je content hoog. Wil je hier meer over weten? Klik hier
Hero-Hub-Hygiëne model van Google
Wil je succes op social media? Gebruik dan het Hero – Hub – Hygiëne model van Google. Dit model is erg populair en bewezen effectief in het verbinden van klanten aan je merk of bedrijf.
Waar je bijvoorbeeld met Hygiëne-content je potentiële klanten vooral helpt en vraag creëert, ga je ze met Hub-content verder inspireren en bouw je de relatie op.
Hero-content zet je een paar keer per jaar in om je bedrijf echt een boost te geven. Denk aan momenten zoals een nieuwe collectie, groot evenement, nieuw product, project etc.
Via social media nieuwe klanten werven
Koude acquisitie, de meeste mensen hebben er een hekel aan. Het kost veel tijd en is weinig effectief. Maar hoe haal je nu wel nieuwe klanten binnen? Zorg voor warme leads door actief te zijn op social media platformen zoals LinkedIn, Instagram en Facebook.
Zo leren potentiële klanten jouw op een losse manier kennen en worden ze eerder klant. Wil je precies weten hoe dit werkt? Neem dan contact op met Annemieke.
4 tips om zichtbaar te zijn met content
- Zorg dat je Authentiek bent. Laat mensen zien wie je bent. De persoon achter het bedrijf.
- Zorg dat je onderscheidend bent. Op welke doelgroep richt jij je? Hoe profileer jij je? Val je op in het oerwoud van concullega’s?
- Luistert naar je doelgroep. Weet hoe jij je doelgroep kunt helpen? Waar zij mee worstelen? En wat voor oplossing bied jij voor het probleem wat zij hebben?
- De 80/20 regel aanhoudt. Slechts 20% van de informatie die je deelt is promotie van je diensten en 80% van de informatie bestaat uit tips of andere waardevolle informatie
Wil je dit bericht delen via:
Over welk onderwerp wil je blogs lezen?

Kennismaken?
Tijd voor een kop koffie? De kennismaking is laagdrempelig en geeft snel duidelijkheid of wij u kunnen helpen!